KUALA LUMPUR
- Khairul Fahmi Che Mat bertekad mengulangi kejayaan memenangi Piala Suzuki AFF
apabila Malaysia menjadi tuan rumah bersama Thailand pada kejohanan edisi 2012.
Menurut
penjaga gol kebangsaan itu, walaupun saingan kali ini lebih sengit dengan
kehadiran dua musuh tradisi, Singapura dan Indonesia pada peringkat kumpulan,
dia berazam untuk membantu Harimau Malaya mengekalkan kejuaraan.
"Kita
diundi bersama Singapura dan Indonesia dalam Kumpulan B. kedua-dua pasukan ini
mempunyai sejarah dengan skuad kebangsaan, jadi saingan dijangka lebih sengit
walaupun kita pernah menewaskan Indonesia di tempat mereka dan baru-baru ini
mengalahkan Singapura dalam aksi persahabatan," katanya selepas dilantik
menjadi duta minuman isotonik 100PLUS semalam.
Khairul
Fahmi atau Apek bukan sahaja mengharapkan Malaysia mara ke peringkat yang jauh
dalam saingan Suzuki AFF, tetapi mengharapkan Myanmar juga dapat melengkapkan
senarai Kumpulan B.
"Myanmar
sebuah pasukan yang bagus dan tidak boleh dipandang rendah. Begitu juga pasukan
lain yang berada dalam Kumpulan A seperti Thailand, Vietnam dan Filipina, ia
akan menghangatkan lagi kejohanan," katanya.
Mengenai
peluang Kelantan untuk menambah trofi setelah meraih Piala FA dan
mempertahankan piala Liga Super, Khairul Fahmi berkata, dia serta rakan-rakan
akan berusaha yang terbaik terutama sekali dalam saingan Piala AFC.
"Kami
sudah sampai ke peringkat suku akhir Piala AFC dan bakal bertemu pasukan yang
bagus di peringkat ini termasuk bertemu dengan kelab dari Asia Barat.
"Saya
juga perlu berusaha dengan baik dan fokus satu persatu kejohanan yang saya akan
hadapi sehinggalah ke saingan Piala Suzuki AFF bagi menghabiskan saingan untuk
musim ini.
"Saya
yakin semua jurulatih tahu bagaimana untuk menyediakan saya pada prestasi
terbaik walaupun terpaksa bermain dalam perlawanan yang banyak," katanya.
Penjaga gol
No.1 Malaysia itu diumumkan sebagai duta 100PLUS dengan slogan 'Sentiasa Cergas
di Bulan Mulia' sempena Ramadan.
Khairul
Fahmi, 23, menandatangani kontrak dua tahun dengan 100PLUS dan akan tampil
dalam kempen iklan televisyen, radio dan digital untuk sambutan perayaan Hari
Raya Aidilfitri tahun ini. Imejnya akan dipaparkan pada pek edisi terhad botol
1.5 liter 100PLUS.
No comments:
Post a Comment