expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Wednesday, 6 March 2013

Keindahan Alam Semesta




Venus dan Merkurius yang terlihat di tepi barat..





Nebula Eskimo..



 

Pernah  Dengar Galaksi Andromeda? Tapi belum pernah lihat, kan? Tataplah dengan saksama, kenali dia. Dia tetangga kita..





Bintang Carina yang terletak tidak jauh dari Galaksi Bima Sakti..





Bintang Epsilon Aurigae ini akan memudar dibalik awan hitam setiap 27 tahun sekali..





Sistem Planetari Epsilon Eridani..





Galaksi M81 yang terlihat indah dengan nuansa warna merah muda-nya..





Ini gambaran bintang yang masih bayi. Lihat, cantiknya berselimutkan warna-warni kabut nebula..





Yang ini saya beri nama, 'Ketika Jupiter menghadap sang Suria'..





Komet ini akan terlihat polos jika kita amati dari bumi, oleh sebab itu, perhatikanlah dengan saksama bagaimana dia sering menatap suatu planet dengan tetap memperhatikan orbitnya..





Inilah proses Black Hole memangsa apapun di sekitarnya..





Inilah yang dinamakan asteroid..





Pemandangan ketika mengamati galaksi kita dari sisi luar galaksi..





Formasi bintang Eta Carinae berbalutkan nebula..Sesungguhya… Dia Yang Empunya sekalian di langit dan di bumi..


29 comments:

  1. cantiknya alam semesta nih...

    ReplyDelete
  2. Subhanallah Subhanallah.. tak terucap dgn kata2.. cantik dn indah sgt.. tp dlm ms yg sma gerun pn ade :)

    ReplyDelete
  3. dulu masa kecik selalu ingat ni main2 je..dongeng..sbb masa kecik tak tau ape2..indah sungguh!Ya Allah..

    ReplyDelete
  4. Subhanallah.. Keindahan ciptaan Allah. Sedikit yg kita tahu tetapi terlalu banyak pengajaran yg dpt diambil.

    ReplyDelete
  5. Subhanallah. serius kejadian kat cakerawala tu sangat2 cantik. teringin nak menjelajah kat atas tu. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. a ah..rasa macam nak menjelajah atas langit kan..nak tengok sendiri cam ne..:-)

      Delete
  6. dalam berjuta2 galaksi itu adanya saya.
    hehe..
    bertuahnya kita sebagai manusia ^^

    ReplyDelete
  7. pernah terbaca tentang galaksi andromeda.. galaksi yg terdekat dengan kita...

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang menarik dan tertarik baca dan kaji pasal2 bintang nie pha is..saya pon suka ilmu angkasa nie..:-)

      Delete
  8. alam dunia ini indah.....jadi kita perlulah menjaga ia sebaik mungkin

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu..sekarang nie pon dah banyak berlaku bencana alam disebabkan manusia tak menjaganya..huhu

      Delete
  9. Blog anda sangat bagus dari http://jasatulisskripsi-74.blogspot.com/

    ReplyDelete

Copyright © 2012-2017.All rights reserved by seribupilihan.blogspot.com