expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Sunday 27 May 2012

Penawar demam denggi





Petua ini bukanlah untuk menggantikan perubatan moden, tetapi anda boleh jadikannya petua sampingan jika anda juga disahkan menghidap penyakit ini. Untuk pengetahuan semua juga, penyakit demam denggi ini belum mempunyai vaksin dan setakat ini cara rawatan yang digunakan di hospital-hospital adalah dengan hanya menambahkan jumlah kandungan air di dalam badan agar suhu kembali normal.

 
Cara pengubatan denggi


 

Air 100 plus – yang ni turut disarankan oleh doctor sendiri. .Boleh minum banyak-banyak.

 

Sup ketam – untuk yang ini, anda disarankan untuk menggunakan ketam nipah.

 

Air daun pegaga – ada yang kata bukan guna daun pegaga biasa tetapi pagaga cina. Kalau susah sangat bolehlah beli air daun pegaga kat HPA.


 
Air daun betik – kalau anda rasa air daun pegaga tu tak sedap. Air daun betik ni lagi tak sedap. Tapi kalau rasa anda sayangkan nyawa, tak perlulah fikir panjang ye…..


 
Daun pokok semambu – yang ni bukan untuk diminum, tapi sekadar untuk digosokkan pada bahgian badan. Bila ruam atau bintik-bintik merah dah mula keluar, kita akan rasa miang atau gatal sampai sukar untuk tidur. Ambil segenggam daun ni dan gosokkan pada bahagian bintik-bintik merah tersebut.


 
Aiskrim vanilla – kononnya ada yang pernah diberitahu oleh seorang cina, aiskrim vanilla juga boleh digunakan. Aiskrim ni juga boleh dimakan kalau anda sakit tekak.

 

 
Air barli campur garam – petua ni untuk mengubati Chikungunya. Itu yang diberitahu oleh seorang warga Bangladesh. Mungkin boleh juga anda gunakan untuk mengubati denggi ni


Biasanya sesiapa yang pernah menghidap denggi ni akan menghidapnya sekali lagi dalam tempoh setahun. Jadi berhati-hatilah.

9 comments:

  1. Thanks for sharing sis.plg menarik aiskrim vanila tu..terliur saya..nak tau kenapa sup ketam jadi penawar denggi, jom lawat blog saya..


    Sup Ketam Penawar Demam Denggi

    ReplyDelete
  2. Jus Jambu Pink Guava Sunrise juga telah terbukti berkesan merawat pesakit denggi dengan cepat, untuk dapatkan produk ini rujuk guavarich.weebly.com

    ReplyDelete
  3. air akar kayu ara xde dlm senarai.ubat besao tu..

    ReplyDelete
  4. Nk lg cpat mnum madu..supliment gamaf healin.lgi cepat kluar kuman denggi..

    ReplyDelete
  5. Nk lg cpat mnum madu..supliment gamaf healin.lgi cepat kluar kuman denggi..

    ReplyDelete
  6. Salam semua ..lagi berkesan jika minum pati jambu...sebab saya selalu beri pada pekerja saya jika ada yang kena serang denggi..jika ada berminat boleh pm saya

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh tahu pati jambu apa..

      Delete
    2. nanti boleh whatssap saya
      0139863827 ( en eddy )

      Delete
  7. Petua yang sangat berguna dan boleh cuba. Thanks for sharing. Saya juga ada share Cara Alternatif Untuk Rawat Demam Denggi

    ReplyDelete

Copyright © 2012-2017.All rights reserved by seribupilihan.blogspot.com