expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Sunday, 3 March 2013

Tip Diet Terbaik




1. Minum cukup air setiap hari sekurang-kurangnyer 8 gelas.


2. Pilih makanan ringan yang boleh dimakan di malam hari dan elakkan makan makanan berat. Anda boleh makan beberapa keping biskut,atau buah-buahan sebagai makanan ringan.


3. Nikmati makanan kegemaran tanpa ragu-ragu,namun dalam dalam kuantiti yang sedikit.


4. Makan kundap-kundapan meyihatkan di waktu siang, di antara waktu makan utama agar anda tidak terlalu lapar ketika menikmati waktu makan utama.


5. Ambil makanan yang mengandungi protein pada menu makanan anda. 


6. Pelbagaikan variasi makanan dengan campuran rempah ratus yang pedas agar anda berasa puas menikmati hidangan. 


7. Simpan stok makanan yang bernutrisi seperti buah-buahan, kacang-kacangan, atau roti gandum.


8. Tukar menu makanan berat seperti nasi atau pasta dengan sayuran segar. Ini membantu anda mengurangkan 100 hingga 200 kalori setiap hari.



12 comments:

  1. yeh..
    mengamalkan tip yg diberikan itu boleh melatih
    diri supaya berdisiplin.
    ramai yg tak sedar tu... terutama budak2
    he he...

    ReplyDelete
  2. tq share this... done follow sini ye 314

    ReplyDelete
  3. Tgh dlm percubaan berdiet jgk ji,uhuhuhuh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..semoga berjaya dlm berdiet..:-)

      Delete
  4. diet sy mmg tak seimbang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..rasanya saya pon tak seimbang jugak kot..tau bagi nasihat kat orang je..hehe..:-)

      Delete
  5. err masalahnya kan, iha ni sebelum diet minum paling tinggi 4 gelas sehari je (tu pun air nescafe huhu)..
    kalau diet kuantiti air tetap sama, cuma tukar air je la..

    ReplyDelete
    Replies
    1. a ah..cuma tukar air je..klu boleh lebih skit lg minum air putih..:-)

      Delete
  6. yeahh sihat.. eh mslhnye suke kudap2 yg xmenyihatkan :'(

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh makan kudap2 tu kak mar tp berpada2 la..:-)

      Delete

Copyright © 2012-2017.All rights reserved by seribupilihan.blogspot.com