expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Sunday 24 February 2013

5 Jenis Makanan Pencegah Kanser Payu Dara



Satu dari 10 wanita dianggarkan menghidap kanser payudara, yang disebabkan oleh gaya hidup moden. Untuk menghindarinya, mulailah membiasakan diri menjaga kesihatan payudara dengan mengambil makanan sihat.


Menjaga payudara agar tetap sihat bukanlah perkara yang sukar. Tidak susah, pencegahannya boleh dilakukan oleh sesiapa saja, iaitu dengan menjaga pemakanan kita. Diet yang seimbang dan pemilihan yang betul akan membantu kita mencegah kanser. Cukup dengan mengambil lima makanan yang kaya nutrisi ini, maka anda pun akan mendapatkan keadaan payudara yang sihat.










1. Sayur-sayuran Hijau


Mulailah untuk memakan pelbagai sayur-sayuran hijau seperti kubis, brokoli, kembang kol, bayam sebagai menu diet anda. Kandungan vitamin, serat dan antioksidan di dalamnya membantu menghilangkan radikal bebas dan racun lain dari dalam tubuh. Antioksidan dan serat juga memainkan peranan penting dalam melindungi tubuh dari segala bentuk kanser, terutama kanser payudara.










2. Protein


Makanan yang kaya dengan protein sangat baik untuk kesihatan payudara anda. Cubalah untuk membiasakan mengambil makanan yang terbuat dari kacang soya seperti susu soya, tempe dan tahu. Untuk snek sihat, kekacang boleh menjadi pilihan yang tepat kerana kandungan proteinnya yang luar biasa.










3. Jus Buah


Hampir semua orang tahu bahawa vitamin C merupakan zat antioksidan yang paling kuat, yang secara efektif dapat menjaga kesihatan payudara. Semakin sering mengambilnya, semakin banyak pula zat antioksidan dalam tubuh anda. Buah ini juga mempunyai peranan penting terhadap peningkatan sistem imun.










4. Pelbagai Ikan


Ikan yang kaya dengan asid lemak Omega 3 dan mengandung vitamin D yang sangat tinggi. Kedua-dua bahan ini sangat baik untuk kesihatan payudara, oleh itu anda harus memastikan ikan sentiasa dimasukkan ke dalam menu diet anda.











5. Pelbagai Buah Beri


Selain rasanya yang lazat, buah beri mengandungi nutrisi yang baik seperti serat dan vitamin C. Menariknya, buah beri boleh ditambah ke dalam menu makanan seperti meletakkannya pada yoghurt, salad, cereal dan smoothie anda.

12 comments:

  1. errr ni lagi takut. semua penyakit disebabkan makanan kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. a ah..makanan memang banyak beri penyakit kat manusia..takut2

      Delete
    2. a ah..memang takut..banyak makanan tak berkhasiat sekarang nie...

      Delete
    3. Slam...sy ada menjual herba warisan yg mampu menyembuhkan kanser dan pelbagai jenis kanser..tahap 1 tahap 2 tahap 3 tahap 4.memusnahkan dan mematikan sel sel kanser..herba warisan ini terlalu berkesan...akar kayu warisan...merawat dan membaik pulih...jangan sehinga terlewat..jangan biarkan hidup derita..selagi boleh rawat lebih baik merawat..hutan belantara kita tersembunyi sejuta 1 rahsia...herba ini amat amat mujarab..jangan biar derita membunuh kehidupan anda.ramai yang dah berjaya sembuh dengan produk sy call saya xpun msg xpun wasap sy 0174687570 mohd zuhairi...

      sy cma bntu membantu...sy tidak sangup tngok org dpn mata sy sengsara xpun di ragut nyawa...penawar nya telah ada...hubungi sy secepat munkin

      NAMA SYARIKAT SAYA.....JUTAWAN HERBS NO PENDAfTARAN SYARIKAT SAYA PG 0346818-W NAMA PEMILIK MOHD ZUHAIRI BIN NOORDIN

      Delete
  2. amalkan makanan yg ada unsur anti-carcinogenic (anti cancer) dan kurgkan makanan yg carcinogenic (yg berpotensi menyebabkan cancer)...

    ReplyDelete
  3. 1 2 tu selalu amalkan tapi yang lain tu jarang2 amalkn..

    ReplyDelete
  4. terbaik...semoga lepas ni bolehlah amalkan makanan di atas tu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks..amalkan selalu dan ikut peraturan..:-)

      Delete
  5. Makanan yang kita makan belum tentu semua nutrien akan diserap.
    Lagi2 kalau makanan tu dah hilang zat ketika dimasak.
    Kalau dipikir2kan teknologi perubatan makin moden, tapi penyakit & pesakit semakin bertambah. Sebab tu badan kita memerlukan nutrien tambahan sempurna
    untuk mengatasi kekurangan sesuatu nutrien dlm badan. Setakat ni Seven+ dietary supplement yg bagus pernah sy minum.

    ReplyDelete
  6. Saya ad menjual kapsul daun durian belanda yg sgt baik utk merawat kanser...PM sy utk detail...noor5313@gmail.com....thanks admin....

    ReplyDelete
  7. Salam,
    Makcik saya pengusaha tempe dan makan tempe setiap hari ada kanser perut tahap akhir.
    Ada ramai pengusaha ragi yang tak ada siapa tahu apa yang sebenarnya yang ada dalam ragi.
    Pengeluar products hanya mahu membuat keuntungan tanpa Research & Development, kesan jangka panjang siapa peduli.
    Kita sebagai pengguna harus berhati-hati ketahuilah di mana makanan anda diproses dan apa yang mereka tidak mahu anda tahu.
    Thanks

    ReplyDelete

Copyright © 2012-2017.All rights reserved by seribupilihan.blogspot.com