expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Monday, 4 February 2013

Petua Menghilangkan kurap pada kulit





Kulit tidak sempurna dan ada kalanya kita berhadapan dengan masalah yang memalukan seperti kurap. Namun usah rasa rendah diri, sebaliknya anda boleh mencuba petua ini bagi mengatasinya. 


Caranya ialah tumbuk sayur bayam sehingga lumat dan setelah itu campurkan dengan sedikit kapur sirih. Sapukan pula  pada bahagian bermasalah dan biarkan sehingga kering. 


Amalkan petua ini setiap hari dan kurap itu akan berkurang sedikit demi sedikit.

9 comments:

  1. Oh tak pernah lagi kakak dengar - baguslah Liyana.

    Tapi sekarang manalah ada org kena kurap kan. Jaaaarang nak jumpa org kena kurap sekarang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak jugak..masih ramai yg kena/ada kurap..sebab masa saya praktikal dihospital saya lihat banyak permintaan ubat kurap,antifungal di preskripsi..:-)

      Delete
    2. sy jumpa masih ramai je yg ada pnyakit ni,kat hospital tmpt sy bekrja..

      Delete
    3. betul tu..masih ramai yg ada penyakit kurap nie

      Delete
  2. bayam tu bhgn daun je ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak tumbuk semua dgn batang pon boleh..atas kerajinan anda..tp klu rajin boleh la pilih daun2 nya sahaja..:-)

      Delete
  3. Nak tnyer, bayam merah @ bayam hijau

    ReplyDelete
  4. yang ni sawi la cik kak oi

    ReplyDelete
  5. boleh tak bagitau berapa kandungan bayam dan berapa pula kandungan kapur sirih?

    ReplyDelete

Copyright © 2012-2017.All rights reserved by seribupilihan.blogspot.com