expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Tuesday 17 July 2012

Fakta: Rahsia Alam (Bahagian 10)




Kuek itik tidak bergema.


Gigi ketam terletak di dalam perutnya.


Tanggapan yang mengatakan anjing dan kucing adalah musuh yang semulajadi ( seperti pepatah : “ bergaduh seperti  anjing dan kucing” ) adalah pernyataan yang berlebih-lebih, malah adalah tidak benar. Secara am, anjing dan kucing boleh berkawan lebih baik dari kucing dan kucing atau anjing dan anjing.


Merpati dua sejoli adalah burung bayan yang kecil yang hidup berpasangan. Rupa jantan dan betina adalah lebih kurang sama tetapi kebanyakan jantan mempunyai warna yang lebih terang dari betina.


Anai-anai Australia dikenali  kerana boleh membina anak bukit setinggi dua puluh kaki dan lebarnya pula lebih kurang 100 kaki.


Arnab suka likuoris.


Penguin mengadakan hubungan seks hanya dua kali setahun.


Mao Tse tsung tidak pernah memberus gigi sepanjang hayatnya. Beliau menggunakan air the untuk berkumur dan akan mengunyah daun the mentah untuk membersihkan giginya.


Amerika menghasilakan dua billion batang pensel setiap tahun. Jika kesemua pensel itu dugunakan untuk membuat garisan lurus ia boleh membuat bulatan mengelilingi bumi sebanyak 9 kali.


Bunyi yang dikeluarkan apabila anda mematah-matahkan sendi tangan, jari atau kaki adalah disebabkan oleh letupan buih di dalam sendi itu.



No comments:

Post a Comment

Copyright © 2012-2017.All rights reserved by seribupilihan.blogspot.com