expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Monday 16 July 2012

Nanas berbentuk kipas tangan


















Aziz menunjukkan nanas berbentuk kipas yang ditemui di halaman rumahnya.


BENUT – Seorang pemuda terkejut apabila nanas yang ditanam di halaman rumahnya di kampung Parit Kerimon, di sini berbentuk seakan-akan kipas tangan.


Aziz Wahad, 32, mula menyedari kewujudan nanas tersebut ketika pulang dari kerja petang kelmarin. Dia pada mulanya menyangka terdapat dua pokok nanas yang berbuah terlalu dekat, namun setelah didekati nyata sangkaannya itu meleset.


“Saya terus ke pokok nanas tersebut, alangkah terkejutnya selepas mendapati buah nanas itu leper tidak seperti nenas lain.


“Saya segera mengambil parang dan memotong nanas tersebut, dan mendapati ia berbentuk seakan kipas tangan,” katanya ketika ditemui di rumahnya di parit Kerimon, di sini, semalam.


Menurutnya, dia segera memberitahu penemuan nenas yang disifatkan berbentuk pelik ini kepada kakak dan ibunya.


“Mereka turut memberitahu tidak pernah melihat nanas seumpama ini dan menyifatkan kejadian itu adalah kali pertama.


“Saya juga turut menceritakan penemuan ini kepada penduduk kampung dan mereka turut terkejut selain menyatakan ia adalah penemuan kali pertama,” katanya.


Katanya, nanas pelik itu bukanlah dari di kacukan sebaliknya hanya nanas biasa yang ditanam dan dibiarkan membesar.


“Nanas ini bukan dari benih kacukan tetapi nanas biasa atau nanas kampung yang biasanya ditanam di kawasan halaman rumah,” katanya.


Dia yang bekerja kampung berkata, akan menyimpan nanas tersebut sebagai kenangan kerana nanas tersebut begitu istimewa baginya.

No comments:

Post a Comment

Copyright © 2012-2017.All rights reserved by seribupilihan.blogspot.com