expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Sunday 22 July 2012

Yahoo! Malaysia melancarkan laman web Ramadan

Laman web Ramadan Mubarak.



YAHOO!Malaysia melancarkan laman web Ramadan Mubarak, iaitu pusat sehenti yang direka untuk menyediakan maklumat berkaitan yang diperlukan umat Islam sepanjang bulan ini.


Pengarah jualannya, Jon-Tjin berkata, laman web itu akan menyediakan mesej-mesej berunsur kerohanian dan sosial.


"Kandungan yang telah dibangunkan secara menyeluruh mengimbangi kepentingan umat Islam dalam mematuhi nilai-nilai Islam dan memenuhi keperluan gaya hidup pengguna.


"Antara yang dipaparkan di dalam laman web itu adalah resipi, artikel kerohanian, ulasan bazar Ramadan dan foto yang boleh dimuat naik pengguna dan berkongsi untuk menjadi daripada sebahagian komuniti dalam talian sempena perayaan ini," katanya.


Selain itu, kandungan di laman web Yahoo! turut dihubungkan dengan akaun Facebook pengguna menerusi bar sosial. Apabila membaca sesuatu artikel, ia akan dikongsi terus di rangkaian sosial.


Ramadan Mubarak merupakan destinasi dalam talian yang diwujudkan bagi menyampaikan maklumat relevan kepada orang Islam di negara ini ketika bulan puasa, boleh dilayari menerusi peranti telefon pintar dan tablet.


Laman web itu tersedia sehingga 24 Ogos yang akan menyiarkan kandungan eksklusif seperti Dr Mohd Asri Zainul Abidin, resipi daripada Chef Wan, ulasan bazar dan petikan surah al-Quran.

No comments:

Post a Comment

Copyright © 2012-2017.All rights reserved by seribupilihan.blogspot.com