expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Thursday 5 July 2012

AS benar rakyatnya buat ujian HIV sendiri

Kit ujian HIV


WASHINGTON - Susulan kontroversi sejak beberapa dekad, Pihak Berkuasa Makanan dan Ubat-ubatan (FDA) Amerika Syarikat (AS) meluluskan penggunaan alat ujian jangkitan HIV oleh rakyatnya, yang sebelum ini hanya dikendalikan di pusat-pusat perubatan dan hospital.


Dengan kelulusan itu, rakyat AS boleh menggunakan alat tersebut di rumah atau di mana-mana premis secara privasi.


Kit ujian HIV, penggunananya di rumah semudah ujian hamil, dijangka akan berada di pasaran negara itu dalam tempoh beberapa bulan lagi.


Ujian menggunakan set yang dikenali sebagai OraQuick ke atas air liur akan menghasilkan keputusan dalam tempoh 20 hingga 20 minit.


Kerajaan AS menganggarkan 1.2 juta orang di negara itu positif HIV tetapi 20 peratus tidak tahu keadaan masing-masing.

1 comment:

  1. Salam, ada tak kenalan atau kawan-kawan yang nak buat HIV test secara discreet? Saya boleh tolong supply HIV home test kit untuk buat sendiri ujian di rumah. Prosedur mudah dan result dalam 5minit. Ketepatan 99.9% dan telah dinilai oleh Institute for Malaysia Medical Research (IMR). Test kit yang sama digunakan di klinik dan makmal yang menjalankan ujian saringan HIV. Penghantaran percuma dan discreet di seluruh Malaysia. Untuk order sila taip TESTKIT dan sms/whatsapp ke 0138573416. Harap dapat membantu, terima kasih.

    ReplyDelete

Copyright © 2012-2017.All rights reserved by seribupilihan.blogspot.com