expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Wednesday 27 June 2012

Facebook ubah alamat e-mel penggunanya




NEW YORK: Jika anda tidak melihat maklumat kawan Facebook anda untuk seketika, ia mungkin akan mengejutkan anda.


Rangkaian sosial dengan 900 juta profil itu telah mengubah alamat e-mel penggunanya dan menggantikannya dengan alamat yang berakhir dengan ‘@facebook.com.’ Perubahan itu berlaku semalam apabila setiap akaun e-mel peribadi individu digantikan dengan alamat yang dirasakan Facebook akan digunakan anda. Ini bermakna sesiapa yang mencari anda di Facebook dan ingin menghantar e-mel kini boleh melihat @facebook.com atau anda menukarnya secara manual.


Ini bermakna e-mel itu akan muncul melalui mesej Facebook dan bukan akaun lain. Facebook mendakwa perubahan itu bagi melindungi privasi pengguna dan keselamatan dengan tidak memaparkan alamat e-mel peribadi tetapi alamat e-mel laman itu yang lebih umum.


Jurucakap Facebook berkata: Sebagaimana kami mengumumkan April lalu, kami mengemas kini alamat di Facebook bagi menjadikan ia konsisten dengan laman kami.


“Sebagai tambahan, setiap individu menerima alamat, kami juga membuat reka bentuk baru yang memberi pengguna pilihan untuk memutuskan alamat mana yang mereka ingin paparkan.” - DM

No comments:

Post a Comment

Copyright © 2012-2017.All rights reserved by seribupilihan.blogspot.com