expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Friday 22 June 2012

Misteri penemuan kota atlantis




Pada Mei 2001, seorang jurutera marin yang sedang menjalankan kajian sonar di perairan Cuba telah menemui ketulan batu-batu aneh 2,000 kaki di dasar laut. Ketulan itu hampir sama saiz dan bentuknya, tersusun rapi seperti sebuah kota. Naik ke permukaan, beliau melaporkan kepada ketuanya. Lebih ramai penyelam dihantar untuk memeriksa batu-batu tersebut. 


Timbul satu andaian: adakah ia runtuhan kota Atlantis yang lenyap ditelan bumi? Kajian terus dijalankan sehingga kini tapi belum ada yang berani mengesahkannya.


Beberapa tahun sebelum itu, para penyelam pernah menemui struktur batu-batu ganjil di luar pesisir kepulauan Bimini, dekat Bahamas. Penemuan ini mengemparkan dunia dan ramai beranggapan ia merupakan puing-puing Kota Atlantis yang dicari-cari sejak sekalian lama. Batu-batu itu tersusun rapi membentuk tembok panjang.


Berlainan dengan tanggapan sejarawan, pakar geologi mengatakan struktur itu bukanlah aneh. Ia boleh terbentuk melalui proses semula jadi, cuma jarang berlaku. Mana satu yang betul?


Gambar-gambar dibawah ini telah dikatakan sebagai penemuan peninggalan kota atlantis yang tenggelam itu.Enjoy..(^_^)..













































No comments:

Post a Comment

Copyright © 2012-2017.All rights reserved by seribupilihan.blogspot.com